Yeni Araştırmalar Bakteri ve Alzheimer Arasında Bağlantı Gösteriyor

Alzheimer hastalığı, 65 yaş üstü on kişiden birini etkileyen kronik nörodejeneratif bir hastalıktır. Bugün itibarıyla bilinen bir tedavi yoktur ve bilim adamları bu hastalığın her yönünü hala tam olarak anlamıyorlar. Ancak, ‘ Yaşlanma Sinirbiliminde Sınırlar ‘ da yayınlanan çığır açıcı yeni araştırmalar, bir sonraki ileri adım olacak ve uzun süre önce bir tedaviye başlayacağını umuyor.

Araştırma Alzheimer başlangıcının bakterilerin beyin savunmalarını atlayıp nöronlara bulaşmasına neden olabileceğini gösteriyor. Ölen bağışçıların beyinlerini araştıran bilim adamları, sağlıklı beyinler ile Alzheimer hastaları arasında bakteri türlerinin ve miktarının farklı olduğunu bulmuşlardır.

İngiltere’nin Bristol Üniversitesi’nden araştırmacılar, nöroinflamasyon ile yeni keşfedilen bakteri popülasyonları arasında bir bağlantı olabileceğini düşünüyorlar. Araştırmacılardan David Emery, “Alzheimer’in beyinleri genellikle nöroinflamasyon kanıtı içerdiğini ve araştırmacıların bunun beyindeki nöronların bozulmasına neden olarak hastalığın muhtemel bir sürücüsü olabileceğini düşünüyor” dedi. Dahası, “Beyindeki Nöroinflamasyon, bakterilerin varlığına tepki gösterebilir” diye düşünüyor.

DNA dizilimi adı verilen bir işlemi kullanarak beyinlerin içerdiği bakteri genlerini analiz ettiler. Sonuçları, hastalıklı beyinlerin Proteobakterilere göre on kat daha fazla Aktinobakteri içerdiğini gösterdi. Ek olarak, Alzheimer’in beyinleri, sağlıklı beyinlerden çok daha fazla bakteri sekansı içeriyordu. Tanımlanan bakteri türlerinden bazıları genellikle burun, deri ve ağız ile ilişkili türlerdi.

Araştırmacılardan biri olan Shelley Allen, “Alzheimer beynindeki bakterilere bakan daha önceki çalışmalar öncelikli olarak belirli bakteri türlerini araştırdı” şeklindeydi, “tüm bakteri popülasyonunun mümkün olan en iyi genel görünümünü elde etmek için tarafsız bir yöntem kullanmak istedik. ”

Araştırmacıların Alzheimer ve bakteriler arasında muhtemel bir bağlantı önerdikleri ilk şey değil, ancak bugüne kadar yapılan araştırmaların en ayrıntılı incelemelerinden biri. Umarım, bu bulgular sonunda iyileşme sağlayacak olan Alzheimer hastalığının araştırılmasına yardımcı olacaktır.

Bu arada Alzheimer hastalığınızı geliştirme şansınızı azaltmak istiyorsanız, uzmanlar sağlıklı bir uyku düzenini korumayı, aktif şekilde kalmanızı ve zihninizi olabildiğince çok yoldan uyarmanızı önerir.