Araştırmacılar tarafından test edilip Patlatılmayan yeni Suya Dayalı Piller

Aşırı ısınmada patlayabilecek akıllı telefon bileşenlerinden biri pil. Galaxy Note 7’nin ve hatalı pilinin çok düzgün tasarımı, Samsung’un küresel geri çağırma işlemini gerçekleştirmesi gerektiği için patlamaya neden oldu. Bu nedenle akıllı telefon üreticileri, kullanıcıya toplam güvenliği sağlamak için akü üzerinde çok sayıda kalite testi uygularlar. Bazı şirketler, pillerdeki patlama riskini önleyebilecek yeni teknolojiler üzerinde araştırma yapıyor. Maryland Üniversitesi’nden bir araştırmacı ekibi, su bazlı bir pil üzerinde çalışıyor ve araştırmalarını Joule dergisinde yayınlamış bulunuyor .

Akıllı telefonlar genellikle elektrotlar arasında iyonların hareket etmesine yardımcı olan elektrolit içeren lityum iyon pillerden faydalanırlar. Bu elektrolitler organik kimyasallardan yapılmış olduğundan, bazı koşullar altında tutuşabilirler. Ateşe dayanıklı su bazlı elektrolitler mevcuttur, ancak su çok doğada reaktif olmadığından çok güçlü değildirler.

Araştırmacılar, organik kimyasalların yerine su kullanan lityum iyon piller geliştirdiler. Üstelik bu piller, organik kimyasal muadili kadar güçlüdür ve patlamazlar. Bu yeni pillerin elektrotları, su bazlı elektrolit ile temas ettiğinde bozunmayan bir kaplama içerir. Bu yeni geliştirilen piller, mevcut su bazlı pillerden daha iyi çalışır.

Pilin yeni türüyle ilişkili önemli bir konunun, sadece 70 devir boyunca çalışabileceği olması. Akıllı telefonlar için gereken pillerin ömrü yaklaşık 500 devir olmalıdır. Dolayısıyla, araştırmacıların bir sonraki engelleri temizlemeleri gerekir; böylece pil, günlük cihazlarda kullanılabilir.

Yukarıdaki engeller temizlendikten sonra, akıllı telefonları su bazlı pillerle yakında görebiliriz. Araştırmalarının tüm teknik detayları kaynak linkinde bulunabilir.