Araştırmacılar, Akciğerlerimizin Enfeksiyonlarla Mücadele Etmesine Yardımcı Olduğu Yeni Bir Hücre Türini Buldular

Yeni araştırmalar, daha önce germ hücrelerinde eksprese edildiğine inanılan bir genin belirli bir tür akciğer hücresinde eksprese edildiğini gösteriyor. Bu hücreler, vücudumuzun enfeksiyonlara karşı doğal olarak savunma yeteneğinde önemli bir rol oynadığından bu yeni keşif yeni terapötik stratejilere yol açabilir.

Araştırmacılar Boston Üniversitesi Tıp Okulu (BUSM) karşı vücudun doğal bağışıklık savunma için önemlidir akciğer hücresi yeni bir tür belirledik Streptococcus pneumoniae bakteri , dünya genelinde zatürre önde gelen nedenlerinden biri. Çalışmaları The Journal of Clinical Investigation’da yayınlandı .

İnsan vücudunda iki tip hücre bulunabilir. Germ hücreleri, sperm ve yumurta yapmak için kullanılırken, her şey somatik hücreler yoluyla yaratılır. Germ hücreleri ve somatik hücreler inanılmaz derecede farklıdır – insan biyolojisindeki dramatik farklı rolleri göz önüne alındığında hiç de şaşırtıcı değildir.

Daha önce, bilim adamları MIWI2 geni, bir grup bir inanılmaktadır gen sperm doğru geliştirmeye yardımcı sadece germ hücrelerinde ifade edilmiştir. Bununla birlikte, BUSM araştırmacıları, MIWI2’nin vücuttaki somatik hücrelerde ifade edilmesinin yanı sıra, ciğerlerin üst solunum yollarını çizen ve vücudun enfeksiyonla mücadelesine yardımcı olan çok silik hücrelerin eşsiz bir ailesini ayırt ettiğini keşfetti.

“Silisyumlanmış hücreler mukus ve diğer yabancı maddeleri akciğerden süpürmek için işlev gören saç benzeri projeksiyonlara sahiptir. Bununla birlikte, silinmiş hücrelerin bu yeni popülasyonunu ayıran şey MIWI2 proteinini ifade etmeleridir ve bu raporda akciğer enfeksiyonunun kontrolünde özel bir role sahip olduğu bulunmuştur “BUSM tıp profesörü ve ilgili yazar Matthew Jones, basın açıklaması .

ÖLÜMCÜL BIR ENFEKSIYON

Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezlerine (CDC) göre, ABD’de her yıl 50.000 kişi pnömoniden ölüyor ve dünya genelinde beş yaşın altındaki çocuklarda önde gelen enfeksiyöz ölüm nedeni . Araştırmacılar, bulgularının bu potansiyel olarak ölümcül enfeksiyonla mücadele için yeni, geleneksel olmayan yaklaşımlar önerebileceğinden iyimser.

“Pnömoni, dünya çapında bir halk sağlığı yükü ve enfeksiyon nedeniyle önde gelen ölüm nedenidir. Jones , antibiyotik dirençli bakteri suşlarının giderek yaygınlaşması ile birlikte, bu patojiyle mücadele için yeni yöntemler geliştirmek için her zamankinden daha kritik. ” “Yeni terapötik stratejiler geliştirmek için bu moleküler anlayışlardan yararlanabilmemiz için umudumuz” dedi.

Araştırmacılar, gen ifadesinin ve ilgili hücre türünün yeni örneğinin, astım ve kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) gibi solunum yolunun hücresel kompozisyonunda değişiklikler içeren inflamatuvar hastalıkların arkasındaki mekanizmaların daha iyi anlaşılmasına yol açabileceğine inanıyorlar. Sonraki adımlar arasında akciğerlerin bulaşıcı bakterilere nasıl tepki verdiğine dair yeni araştırmalar yapılması yer alacak.